вторник, 13 декабря 2016 г.



MyPack Checkout


”Oavslutade köp beror ofta på frakten, att man till exempel inte förstår de olika krångliga fraktalternativen”


Enklare val av frakt ökar försäljningen

När det är enkelt för kunden att välja fraktalternativ ökar också köplusten. Det är bakgrunden till MyPack Checkout, en ny modul för e-handelsplattformar som underlättar för både företagen och dess kunder att välja fraktalternativ.
SØREN PETERSEN på Hubshop.dk är en av de kunder som testat tjänsten före lansering. – Det här är en flexibel modul som innehåller alla typer av försändelser som man kan behöva och som ger mina kunder möjlighet att välja var och hur de vill få ett paket levererat. Det är också bra att allt kan ställas in med ett enda pluginprogram och därmed på en skärmbild. Det ger en enklare användarupplevelse, säger Søren Petersen på Hubshop.dk.
MED MYPACK CHECKOUT behöver kunden inte sätta sig in i olika fraktsätt. I stället läser modulen av var kunden befinner sig och listar de olika utlämningsställen som finns i närheten. – Tanken är att på så sätt göra det enklare för e-handlaren. I stället för att en dansk handlare måste sätta sig in i vilka leveransalternativ som finns för en kund i mellersta Sverige listar MyPack Checkout det automatiskt eftersom den fungerar för hela Norden, säger Ola Bergqvist, produktutvecklare på PostNord.
MyPack Checkout är en open source-baserad modul anpassad till de fyra stora e-handelsplattformar som finns i dag. – E-handlaren laddar ner modulen på cirka fem minuter och kan sedan välja om man vill att den ska lägga sig som en del i en one page checkout, eller om man vill ha den utökade versionen som öppnar sig i ett nytt fönster. Tanken är att MyPack Checkout ska göra det enklare för kunden att välja fraktalternativ, säger Ola Bergqvist. – Vi vet att oavslutade köp ofta beror på frakten, av att det till exempel tillkommer kostnader man inte var beredd på eller att man inte förstår de olika fraktalternativen.
TJÄNSTEN HAR testats i Danmark under våren av ett 40-tal pilotkunder. Resultatet – konverteringsgraden* ökade. – När man gör förbättringar i frakten ökar man försäljningen, så enkelt är det, säger Ola Bergqvist. MyPack Checkout lanseras i Sverige under hösten.

                                                                                                                                         KARIN AASE

Комментариев нет:

Отправить комментарий