вторник, 20 декабря 2016 г.

Agli Stati Generali della Cultura la Presidente Luisa Todini ha illustrato il modello innovativo di sponsorship avviato da Poste Italiane.
La fruizione e l'accesso diffuso ad arte e cultura sono parte integrante della  missione aziendale

Il sostegno alla cultura e alle arti e l'impegno affinché tutti possano accedere alla fruizione culturale sono parti essenziali della missione aziendale di Poste Italiane. È questo il messaggio che riafferma il ruolo di Poste in un quadro di moderno mecenatismo che la Presidente, Luisa Todini, ha ribadito nel suo intervento agli Stati generali della Cultura, l'iniziativa promossa per il quinto anno dal Sole24Ore e dedicata quest'anno al tema "La nuova economia dell'arte e della musica", per fare il punto sul rapporto innovativo tra pubblico e privato nel sostegno alla produzione e diffusione della cultura in Italia.
Parlando alla platea di esponenti delle istituzioni e di operatori culturali riuniti a Roma all'Auditorium Parco della Musica, Luisa Todini ha ricordato che dal 2015 Poste Italiane ha deciso di realizzare un intervento strutturale di supporto al settore teatrale, concentrando in una prima fase la sua azione di sponsorship a sostegno di sei delle quattordici Fondazioni lirico-sinfoniche italiane e di un Teatro di tradizione. Una scelta dettata da un lato dalla peculiarità di Poste Italiane,  azienda che da oltre 150 anni fa convivere il suo profilo di interesse nazionale con la tradizionale vicinanza ai territori e alle comunità,  dall'altro dalla missione istituzionale, impegnata ad avvicinare ed includere i cittadini a tutti i livelli. Un modello, ha sottolineato la Presidente, che interpreta in modo moderno ed efficace il compito di stare al fianco di chi produce cultura, applicando una metodologia di sistema, replicabile sul territorio, secondo un principio di prossimità.
"La storia di Poste Italiane coincide quasi per intero con quella del nostro Paese – ha commentato la presidente, Luisa Todini - e i valori di prossimità ed inclusione, essenziali per Poste, si traducono in programmi sistemici di solidarietà sociale e di promozione, valorizzazione e tutela culturale, concorrendo entrambi all'obiettivo comune di coesione e sviluppo delle nostre comunità locali. La nostra azione va letta dunque in questo senso. Se con Poste Insieme Onlus ci occupiamo di prevenire il disagio sociale e promuovere il benessere  delle famiglie e delle persone in difficoltà – ha spiegato la Presidente - con le attività a favore della cultura e dell'arte lavoriamo perché sia garantito a tutti l’accesso e la fruizione dei beni e delle produzioni culturali ed artistiche. Una logica coerente con la nostra missione di azienda sociale e di mercato che – ha proseguito Luisa Todini – vuole rendere accessibili i propri servizi a tutti i cittadini e che, allo stesso modo, opera per rendere possibile l’inclusione ad ogni livello, contribuendo così alla diffusione delle diverse espressioni artistiche e culturali in contesti e fasce di popolazione che ne sono escluse".
A conclusione del suo intervento, la Presidente ha descritto le linee-guida sulle quali Poste Italiane intende consolidare la propria azione a favore degli enti di produzione culturale. Un programma che chiama a convergere su progetto condiviso altre aziende con l'obiettivo di ideare e attuare programmi pluriennali congiunti, in modo da concentrare gli sforzi su aree tematiche o territoriali omogenee al fine di  garantire agli investimenti la massima efficacia e valorizzare le istituzioni culturali e gli artisti nel loro impegno quotidiano di creazione e diffusione della cultura. 




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        DHL поставщики услуг бандероль обратите внимание: из-за сезонных поставок значительно возросло, особенно вблизи прихода Рождества, вход в немецкую накопившихся члена произойдет. В сочетании с последствиями продолжающейся забастовки Lufthansa, дальнейшее усиление этой ситуации. Во время этой проверки и таможенного оформления, скорее всего, будут затронуты, поэтому служба доставки будет задержана.
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关于敦豪小包渠道发往德国延误的通知

尊敬的客户:
       您好!
       接敦豪小包服务商通知:由于季节性的货量大幅增加,特别是临近圣诞节的到来,进入德国的入口件有积压情况发生。加上汉莎航空公司持续罢工的后果,进一步加剧了这种情况的严重性。 在这段期间海关检查和清关都极有可能被受影响,因此派递服务会有所延误。
       烦请各位知悉并相互转告,为此带来不便敬请谅解。
       感谢各位的大力支持!
深圳递四方速递
产品管理部
尊敬的客户:
       您好!
       接华南小包服务商通知:
       1、美国:12月12日消息,近期由于美国北部平原和中西部地区遭混杂冰雪的暴风雨袭击,目前芝加哥机场超过1200次航班被取消。不少高速路段也暂时关闭。因此,发往该区域的邮件将会受到不同程度的影响。
       2、印度:12月12日,飓风“瓦达”登陆印度钦奈,寄往该地区的货物中转及派送将会有所延误。
       3、英国:12月16日消息:英国邮政计划关闭60多家邮局,导致员工失业以及退休金等问题,因此邮政员工又将在12月19日开始为期五天的罢工活动,届时寄往英国的货物中转及派送将会有所延误。
       4、泰国:12月15日收到通知,因受暴雨和洪水影响,近期寄往泰国的货物中转及派送将会有所延误。
       5、荷兰:自2017年1月1日起,将停止提供寄往荷兰的空邮包裹和挂号平邮件的网上追踪查询功能,仅EMS快递服务客户可查询上网追踪信息。 (很早就没有追踪信息的,近斯官方才确认)
       6、欧洲海关:12月16日接到通知,近期欧洲海关严查货物申报价值,如因低申报的问题被海关查扣,海关将有可能收取收件人150欧元/票以上的罚款。
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深圳递四方速递
产品管理部




Mail delivery alert for southern regions of British Columbia

Posted on Dec. 19, 2016 by Canada Post in Service Alerts
The severe weather conditions in the Lower Mainland of Vancouver, including the Sea to Sky Corridor and the Fraser Valley, are currently impeding mail delivery. While every effort is being made to deliver the mail, some customers may not receive mail today. Once the conditions improve, normal delivery will resume.


Tencent · China Post Winning Customers' China Tour Summit, jointly sponsored by China Post and Tencent, was held in east China's Shandong Province on December 14.[File Photo]

More than 400 guests from governments and the finance, real estate, automotive, education and supermarket sectors attended the Tencent · China Post Winning Customers' China Tour Summit on December 14 jointly sponsored by China Post and Tencent in Jinan, east China's Shandong Province.
Themed "Energizing Marketing", the summit analyzed accurate data services provided by Tencent and China Post online and offline while displaying industry solutions through integration of the Internet and postal media that help enterprises implement market reforms. 
China Post and Tencent have continued to deepen cooperation after signing an agreement on August 18. China Post's brand advertising, outlet videos and offline media resources are now interacting with Tencent's WeChat mobile application, which has injected new energy to postal media. Products by the two parties have helped customers enter market segments and drawn a number of well-known companies to cooperate with China Post.
Tencent is a Chinese investment holding company whose subsidiaries provide media, entertainment, Internet, mobile phone and online advertising services in China.
WeChat is a social mobile application with voice and text messaging, a timeline and several social features that have made it the most popular social mobile application in China and likely to expand abroad in the future.
Wang Nan, Channel Chief of the Tencent Advertising Department, gives a speech at the summit.[China Post]
'Love Posting' Named Outstanding Brand2016-12-20
Enterprise culture development at China Post reached remarkable achievements at the 11th National Transport Culture Construction Summit as "Love Posting" by China Post Nantong in east China's Jiangsu Province was named "2016 National Transport Outstanding Culture Brand".
Nineteen branches were named outstanding national transport culture construction units and nine postal workers won the practitioner of national transportation core values award.
The awarded units and individuals reflect China Post's influence in culture and brand building that promotes core socialist values and supports the development of transportation.
"Love Posting" is an aid program by China Post branches that includes faithfully performing postal services and public welfare activities that help farmers become more affluent. Childless elderly people, the disabled and needy children are recipients of the aid. 


(China Post)
China Post Expands Cooperation with Lazada2016-12-20
China Post signed a strategic cooperative agreement with Lazada, the biggest cross-border e-commerce platform in Southeast Asia, on December 7 in Shenzhen, south China's Guangdong Province, marking the launch of a new service model by the two groups.
The two parties will optimize present cross-border logistics services, implement online distribution and improve delivery effectiveness to provide better services for e-commerce customers.
In addition, China Post and Lazada will expand cooperation in finance, warehousing, training, market development and other fields.
Lazada Group is a privately owned Singaporean e-commerce company founded by Rocket Internet in 2011. As of 2014, Lazada Group had operated sites in Indonesia, Malaysia, the Philippines, Singapore, Thailand, and Vietnam and had raised approximately US$647 million over several investment rounds from investors such as Tesco, Temasek Holdings, Summit Partners, JPMorgan Chase, Investment AB Kinnevik and Rocket Internet. Its sites were launched in March 2012 with a business model of selling inventory to customers from its own warehouses.
China Post signed a cooperative agreement with Lazada in July for joint China-Southeast Asia cross-border post and delivery services. After a five-month trial run, services continue to be optimized, with satisfaction from buyers and sellers increasing greatly.


(China Post)



Empregados dos Correios que atuaram nos Jogos Rio2016 recebem homenagem


“Se hoje comemoramos o sucesso dos Jogos Olímpicos e Paralímpicos Rio 2016, é porque cada um de vocês demonstrou o máximo de comprometimento, talento e dedicação para entregar com excelência, ao mundo todo, o maior evento esportivo do planeta”. A afirmação fez parte da mensagem transmitida pelo coordenador-geral da Força-Tarefa Rio 2016, Carlos Henrique de Luca Ribeiro, durante evento realizado hoje (19) na sede da Diretoria Regional dos Correios no Rio de Janeiro, em homenagem aos empregados que atuaram na logística dos Jogos Rio2016.
Na abertura do evento, o diretor regional, Cleber Isaías Machado, agradeceu a todos os homenageados pela atuação exemplar nos eventos, o que credenciou decisivamente os Correios como operador logístico de porte global.
Homenagens – Durante a cerimônia, representantes dos clusters, dos armazéns e das áreas de suporte e transporte, assim como os coordenadores da Força-Tarefa Rio 2016 receberam os certificados entregues pelo diretor regional. As homenagens foram encerradas com o depoimento do gerente da G2016, Ronaldo Pinto. Emocionado, ele fez uma breve retrospectiva de competições olímpicas anteriores, enfatizando as célebres vitórias obtidas, em especial nos esportes de equipe.
Nesse momento, Ronaldo teceu um paralelo com o valoroso time dos Correios que viabilizou a logística dos Jogos Rio 2016. “Vocês fizeram emergir o herói que existe em cada um, superaram grandes desafios e se tornaram imbatíveis, sem dúvida alguma um dream time” (o time dos sonhos, em alusão às fenomenais equipes do basquete norte-americano).


UNICEF-SONDERMARKE: 52.300 EURO FÜR NOTLEIDENDE KINDER IN SYRIEN

KOOPERATION VON ÖSTERREICHISCHER POST UND UNICEF UNTERSTÜTZT BILDUNGSPROJEKTE
UNICEF feiert heuer seinen 70. Geburtstag. Dieses Jubiläumsjahr hat die Österreichische Post mit einer Sondermarke unterstützt. Durch den Verkauf der Marke konnten insgesamt 52.309,04 Euro für notleidende Kinder in Syrien und den umliegenden Staaten gesammelt werden. Die zum Teil durch den Briefmarken-Verkauf finanzierte Bildungsinitiative ist die größte in UNICEFs Geschichte. 8,2 Millionen Kinder sollen so in Krisenregionen Zugang zu Bildung bekommen.

„Mehr als 2,8 Millionen syrische Kinder gehen nicht zur Schule und werden so Teil einer Generation ohne Bildung und Zukunftsperspektiven. Mit unserer Unterstützung der UNICEF-Bildungsprojekte wollten wir einen Beitrag zu mehr Frieden und Zusammenhalt in der Welt leisten. Denn nichts fördert friedliches Beisammensein mehr als Bildung und Toleranz“, betont Post-Generaldirektor DI Dr. Georg Pölzl.

„Wir bedanken uns herzlich bei der Österreichischen Post AG und dem Verband Österreichischer Philatelistenvereine, die seit Jahrzehnten an unserer Seite stehen. Durch den Verkauf der Sonderbriefmarke erhalten Kinder in Krisengebieten Zugang zu Bildung und dadurch die Chance auf ein besseres Leben“, so Dr. Gudrun Berger, Geschäftsführerin von UNICEF Österreich.

Vor 70 Jahren – am 11. Dezember 1946 – wurde UNICEF von den Vereinten Nationen gegründet, um Nothilfe für die Kinder im zerstörten Nachkriegseuropa zu leisten. Fast genauso lange steht die Österreichische Post bereits als Partner an UNICEFs Seite. Durch Sonderbriefmarken 1949 und 1996 und den jährlichen Verkauf von UNICEF-Weihnachtskarten engagiert sich die Österreichische Post für Kinder in Not.

RÜCKFRAGEHINWEIS

Österreichische Post AG
Mag. Ingeborg Gratzer             
Leitung    Presse & Interne Kommunikation            
Tel.: +43 57767 32010                
ingeborg.gratzer@post.at            

Bild (v.l.): Dr. Gudrun Berger, Geschäftsführerin von UNICEF Österreich, übernimmt den Spendenscheck von Post-Generaldirektor DI Dr. Georg Pölzl.

第49回手紙作文コンクールの審査結果と入賞作品の公開